Grantowe zajęcia pozalekcyjne
W roku szkolnym 2006 – 2007 nasi uczniowie mogą korzystać z zajęć pozalekcyjnych organizowanych w ramach grantów. W chwili obecnej trwają zajęcia grantowe pod nazwą „Szlakiem drewnianych kościołów na Pałukach i w okolicach” oraz „Bliskie spotkania z teatrem”. Program do obu grantów przygotowały nauczycielki języka polskiego, panie Maria Niedźwiedzka i Magdalena Imbiorowska.
Grantowe zajęcia pozalekcyjne
W roku szkolnym 2006 – 2007 nasi uczniowie mogą korzystać z zajęć pozalekcyjnych organizowanych w ramach grantów. W chwili obecnej trwają zajęcia grantowe pod nazwą „Szlakiem drewnianych kościołów na Pałukach i w okolicach” oraz „Bliskie spotkania z teatrem”. Program do obu grantów przygotowały nauczycielki języka polskiego, panie Maria Niedźwiedzka i Magdalena Imbiorowska.
Pierwszy z grantów obejmuje zajęcia w pracowni komputerowej (przygotowanie tras, map itp.) oraz zajęcia praktyczne czyli wycieczki do zabytkowych kościołów na Pałukach. Do tej pory uczniowie szkoły zawodowej i gimnazjum odwiedzili kościół w Gąsawie, zaliczany do najpiękniejszych kościołów barokowych w świecie oraz kościoły w Niestronnie i modrzewiowy koąciół w Paulinie. Proboszczowie parafii ciekawie i chętnie opowaidali o dziejach tych świątyń oraz ciekawych wrażeniach z nimi związanych.
Po zajęciach w terenie uczniowie opracowują zebrany materiał w formie albumów.
Zajęcia te są uzupełnieniem i poszerzeniem programu ścieżki regionalnej.
„Bliskie spotkania z teatrem” rozpoczęły się przygotowaniem inscenizacji bajki „Kopciuszek” przez teatrzyk szkolny i są kontynuacją grantu „Mali aktorzy”, który obie nauczycielki uzyskały w ubiegłym roku szkolnym.Obecnie dzieci ze szkoły podstawowej, gimnazjum oraz młodzież ze szkoły zawodoewj poznawać będzie różne formy teatralne od przedstawienia „Piękna i bestia” w teatrze w Gnieźnie po teatr małych form – pantomimę.
Wszystkie zajęcia mają na celu rozbudzanie zainteresowań dzieci i młodzieży i wskazanie im ciekawych form spędzania wolnego czasu.
xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
Od stycznia do czerwca 2007 realizowany jest cykl zajęć, na które szkoła otrzymała grant w wysokości 7000 zł od Polsko - Amerykańskiej Fundacji Wolności.
W zajęciach prowadzonych przez panie: Małgorzatę Dytman, Annę Muzykiewicz, Elżbietę Ziółkowską, Ewę Dobosz oraz pana Tomasza Jaworskiego uczestniczy czterdziesto-osobowa grupa młodzieży. Uczniowie uczestniczą w zajęciach rękodzieła ludowego, sztuki użytkowej, rzeźbiarstwa, malarstwa oraz informatyki. Więcej informacji o przebiegu pracy uczniów znajduje się na stronie internetowej tego projektu – kliknij - Dynamicznie Artystycznie.
xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
Zajęcia w ramach doradztwa zawodowego
Szkolnego Ośrodka Kariery: ,,Ja ”i rynek pracy – kariera zawodowa.
Nauczyciele prowadzący: Janina Witkowska, Jarosław Kobusiński.
Cele projektu:
Przygotowanie młodzieży (uczniów) – na miarę ich możliwości – świadomej, dobrze przystosowanej do warunków gospodarki rynkowej;
Przygotowanie do dojrzałego wejścia w życie zawodowe;
Pomoc uczniom w odkrywaniu swoich mocnych i słabych stron oraz odkrywanie indywidualnych predyspozycji zawodowych.
Pomoc w odkrywaniu przez młodzież swoich mocnych i słabych stron (analiza osobowości SWOT osobowości);
Przygotowanie młodzieży do wyboru ścieżki edukacyjnej (działania obejmujące młodzież gimnazjalną, a w dalszym planie ścieżki zawodowej (młodzież szkoły zawodowej);
Zaznajomienie uczniów z aktywnymi metodami poszukiwania pracy;
Rozwijanie w uczniach przedsiębiorczości;
Oswajanie uczniów z możliwością skutecznego funkcjonowania w warunkach gospodarki wolnorynkowej;
Udostępnianie informacji dotyczących aktualnych potrzeb rynku pracy oraz możliwości przekwalifikowania się.
Przygotowanie uczniów do rynku pracy jest jednym z głównych założeń Wewnątrzszkolnego Systemu Wychowawczego w ZSS w Żninie. Mając na uwadze wagę tego przedsięwzięcia zauważamy konieczność opracowania i wdrożenia działań, które pozwolą przywrócić właściwe proporcje między poznawaniem wiadomości, opanowaniem umiejętności i nabywaniem odpowiednich postaw, umożliwiających uczniom z upośledzeniem umysłowym skuteczne funkcjonowanie na rynku pracy. Akcent przesunięty jest na aktywność młodzieży – uczniów, gdyż stymulowanie tej aktywności staje się siłą napędową ich rozwoju.