STRONA GŁÓWNA · FILM PROMUJĄCY - "ZSS w Żninie zaprasza" · BIP · KONTAKT · DEKLARACJA DOSTĘPNOŚCI · MONITORING · RODO 29-01-2023 06:07:39
Nawigacja

KADRA

HISTORIA

WYDARZENIA

GALERIE ZDJĘĆ

Oferta zajęć dla dzieci z diagnozą autyzmu

PEDAGOG, PSYCHOLOG, LOGOPEDA

STOWARZYSZENIE "KAPITAŁ ZAUFANIA"

ŚWIETLICA

BIBLIOTEKA SZKOLNA

GRANTOWE ZAJĘCIA POZALEKCYJNE

PROJEKTY UNIJNE * PROJEKTY RZĄDOWE *

ARTYKUŁY- publikacje nauczycieli

FILM PROMUJĄCY - "ZSS w Żninie zaprasza"


Podręczniki - SZKOŁA PODSTAWOWA
Podręczniki - SZKOŁA BRANŻOWA I STOPNIA

Użytkowników Online
Gości Online: 1
Brak Użytkowników Online

Zarejestrowanch Uzytkowników: 1
Najnowszy Użytkownik: tj
Scenariusz lekcji - Obsługa hotelowa. Wioletta Łożyńska

OBSŁUGA HOTELOWA, kl. I zaw.

data: 14.04.2011 r.

 

tematyka przewidziana na 2 godziny lekcyjne

 

mgr inż. Wioletta Łożyńska

 

TEMAT: Znaki przeciwpożarowe i bezpieczeństwa. Ewakuacja.

 

Realizowane zagadnienia na lekcji:

1.     Znaki ochrony przeciwpożarowej i bezpieczeństwa.

2.     Akcja ewakuacyjna ludzi i mienia.

 

 

          I.    CELE KSZTAŁCENIA

 

Ø  poznanie rodzajów znaków ochrony ppoż. i bezpieczeństwa;

Ø  poznanie sposobu prowadzenia akcji ewakuacyjnej ludzi i mienia.

 

        II.    Komentarz dydaktyczny:

 

Po krótkim powtórzeniu wiadomości z ostatnich dwóch lekcji /dla każdego ucznia jedno pytanie/uczeń pracuje indywidualnie i w zespole - najpierw wysłuchuje miniwykładu na temat znaków ochrony ppoż. i bezpieczeństwa, widzi graficzne oznaczenia. Następnie na karcie pracy nr 1 samodzielnie dokonuje ich rozpoznania /uczeń podczas prezentacji multimedialnej zapisuje nazwy znaków w formie notatki
do zeszytu, karta pracy jest próbą rozróżniania i nazwania znaków zaprezentowanych wcześniej przez n-la; karta pracy jest wklejona do zeszytu/.

Kolejnym etapem lekcji jest wprowadzenie podstawowych informacji związanych
z prowadzenia akcji ewakuacyjnej. Uczniowie - w zespołach - z „rozsypanki” /karta pracy nr 2/ układają kolejność czynności związanych z akcją ewakuacyjną osób i mienia. Uczniowie rozwiązują zadanie głównie posługując się wiedzą życiową, logiczną analizą materiału przygotowanego przez n-la, ale również /w przypadku wątpliwości/
przy pomocy tekstu źródłowego /zał. nr 1/. Prawidłowo uporządkowane działania ewakuacyjne zapisują w zeszycie.

 

       III.    CELE WYCHOWAWCZE:

 

Ø  wykształcanie umiejętności współpracy;

Ø  przygotowanie do wystąpień publicznych.

 

      IV.    Metody i formy pracy:

 

Ø  miniwykład /podczas prezentacji multimedialnej/;

Ø  praca indywidualna /podczas rozpoznawania znaków na karcie pracy nr1/;

Ø  praca zespołowa /realizacja zadania z rozsypanką/.

 

 

       V.    Materiały i środki dydaktyczne:

 

Ø  prezentacja multimedialna;

Ø  fiszki pytań powtórzeniowych;

Ø  karta pracy nr 1 – Znaki ochrony ppoż. i bezpieczeństwa;

Ø  karta pracy nr 2 – Czynności akcji ewakuacyjnej osób i mienia;

Ø  tekst źródłowy – Ewakuacja osób i mienia /zał. nr 1/.

 

      VI.    Przebieg lekcji:

 

             1.    Powtórzenie wiadomości z dwóch ostatnich lekcji o przepisach ppoż., sprzęcie
i środkach ppoż.

             2.    Przypomnienie definicji słowa – „ewakuacja”.

             3.    Prezentacja multimedialna – „Znaki ochrony ppoż. i znaki bezpieczeństwa” /miniwykład n-la i zapis notatki do zeszytu/.

             4.    Realizacja pierwszego zadania przez uczniów /indywidualna/ - rozpoznanie
i nazwanie znaków umieszczonych w karcie pracy nr 1 oraz głośne odczytanie odpowiedzi.

             5.    Podział na dwa zespoły; przydział zadania; wykonanie i prezentacja zadania
przez zespół/w razie potrzeby omówienie również przez n-la/.

             6.    Zapisanie notatki o akcji ewakuacyjnej.

             7.    Podsumowanie lekcji.

             8.    Ocena za pracę podczas zajęć.

Logowanie
Nazwa Użytkownika

Hasło



Zapomniane hasło?
Wyślemy nowe, kliknij TUTAJ.

Zespół Szkół Specjalnych w Żninie
Webdesign Tomasz Jaworski © 2021/2022
kontakt:
jawor.antom@gmail.com