KONSPEKT Z ZAJĘĆ OTWARTYCH DLA NAUCZYCIELI Przedmiot: Funkcjonowanie osobiste i społeczne TEMAT: Polska w Europie- członkowstwo w Unii Europejskiej DATA ZAJĘĆ OTWARTYCH :.............. KLASA: I,II,III Przysposabiająca do pracy CZAS TRWANIA ZAJĘĆ : 90 minut PROWADZĄCA : mgr Magdalena Czaplicka CEL GŁÓWNY: Kształtowanie postaw obywatelskich i świadomości europejskiej CELE SZCZEGÓŁOWE: • uczeń zna podstawowe informacje o Unii Europejskiej • rozpoznaje i wymienia symbole Unii Europejskiej, • opisuje wygląd flagi, • przyjmuje właściwą postawę podczas słuchania hymnu METODY: • słowne (pogadanka, instruktaż, formułowanie pytań i odpowiedzi), • oglądowe (ilustracje), • praktyczne (prace plastyczne) FORMA PRACY: • indywidualna, • grupowa ŚRODKI DYDAKTYCZNE : • karty pracy, • ilustracje, • nagranie hymnu, • flaga, • paszport, • banknot euro, • atlas geograficzny. PRZEBIEG ZAJĘĆ : I. Część wstępna 1. Czynności organizacyjno – porządkowe: - powitanie - sprawdzenie obecności II. Część główna 1. Podanie tematu lekcji, zapisanie go na tablicy, przepisanie, napisanie po śladzie w zeszytach; 2. Przeczytanie podstawowych informacji i pogadanka na temat Unii Europejskiej, członkostwa Polski, prezentacja symboli, wklejenie do zeszytu notatki i podpisanie symboli, zaznaczenie na mapie konturu Polski; 3. Odsłuchanie hymnu- przyjęcie właściwej postawy ciała; 4. Karty pracy- dopasowywanie tekstów związanych z symbolami narodowymi do wzorów graficznych (uczniowie czytający), udzielenie odpowiedzi na pytania o symbole Unii Europejskiej (prawda, fałsz )- uczniowie czytający, dopasowanie właściwych symboli do wzoru oraz dopasowanie sylab do wzoru napisu Unia Europejska (uczniowie nieczytający), odszyfrowanie tytułu hymnu Unii Europejskiej i zapisanie hasła(uczniowie czytający), pokolorowanie flagi i maskotki Unii Europejskiej(uczniowie nieczytający). III. Część końcowa 1. Krótkie podsumowanie zajęć, ocena aktywności uczniów; 2. Porządkowanie stanowisk pracy; 3. Zakończenie. Nauczyciel prowadzący .............................................
|