Projekty
unijne jakie były realizowane w szkole:
-
Projekt "Inwestuj w swoje umiejętności zawodowe! - II edycja"
- www.inwestuj.znin.pl/
-
EUROINNOWACJE - REALIZACJA PROJEKTU "INWESTUJ W SWOJE UMIEJĘTNOŚCI KLUCZOWE
- http://szkola.znin.pl/Pismoinformuj%C4%85ceoprojekcie.pdf
-
Wyższe kwalifikacje - lepsza perspektywa
- http://www.oswiata.znin.pl/
-
Przyszłość wytyczana pozalekcyjnymi ścieżkami wiedzy i kompetencji
- http://www.oswiata.znin.pl/
-
Nowa jakość kształcenia zawodowego w Powiecie Żnińskim
- http://www.edukacja.znin.pl/
-
Autostrada Kompetencji i Umiejętności
- http://www.autostrada.znin.pl/
-
Zajęcia pozalekcyjne szansą na sukces -
http://www.um.znin.pl/index.php?option=com_content&task=view&id=1093
-
Kształcenie zawodowe dla pracy - http://www.ksztalcenie.znin.pl/
Rządowy program:
„Książki naszych marzeń” w roku szkolnym 2015/2016 –
http://znin.pl/pl/contents/content/93/1980
Na
wniosek Powiatu Żnińskiego Szkole Podstawowej w Zespole Szkół
Specjalnych w Żninie została przyznana dotacja celowa z budżetu
państwa na dofinansowanie zakupu książek niebędących podręcznikami do
bibliotek szkolnych w ramach Rządowego
programu wspierania w 2015 roku organów prowadzących szkoły
podstawowe i szkoły artystyczne, realizujące kształcenie ogólne w
zakresie szkoły podstawowej w obszarze rozwijania zainteresowań
uczniów przez promocję czytelnictwa wśród dzieci i młodzieży
–„Książki naszych marzeń”
w łącznej wysokości 1000,00
zł.
Całkowity koszt realizacji zadania wyniesie 1250,00
zł,
z czego wkład własny Powiatu Żnińskiego to 250,00
zł.
Program
„Książki naszych marzeń” zakłada zakup książek, których
tematyka będzie bliska uczniom, książek, które mają zaciekawiać,
rozwijać zainteresowania i zdolności i które są chętnie czytane. Ww
program jest realizowany przez Ministerstwo Edukacji Narodowej.
Rządowy
Program: „Radosna szkoła”
W
roku 2012 Zespół Szkół Specjalnych w Żninie pozyskał i w pełni
wykorzystał wsparcie finansowe na zakup pomocy dydaktycznych do
miejsc zabaw składane w ramach Rządowego Programu
„Radosna szkoła”.
Zakupione
pomoce są wykorzystywane do pracy z dziećmi z klas I – III z
niepełnosprawnością intelektualną, niepełnosprawnościami sprzężonymi
oraz z autyzmem, które uczęszczają do naszej szkoły. Korzystają z
nich również nauczyciele pracujący z uczniami starszymi z
umiarkowanym, znacznym i głębokim upośledzeniem umysłowym,
nauczyciele gimnastyki korekcyjnej, pedagodzy szkolni i psycholog.
Stworzono
dwie strefy w miejscu zabaw:
strefę
pierwszą wyposażono w pomoce dydaktyczne zaspokajające przede
wszystkim potrzebę ruchu dzieci:
-
duże, miękkie klocki służące aktywności ruchowej, zabawom
konstrukcyjnym i pracy w grupie z możliwością układania ich w tory
przeszkód (Mobaklocki 2 – kształtki rehabilitacyjne)
-
miękkie piłki mające na celu kształtowanie w zabawie koordynacji
wzrokowo-ruchowej, zręczności i precyzji ruchu, świadomości własnego
ciała jak i zapewniające integrację zmysłową (piłka z dzwoneczkami,
ringo sensoryczne, sensoryczne kamienie, jeżyk owalny z kolcami
lekki, jeżyk owalny z kolcami ciężki, piłeczki z buźkami, wałeczek
sensoryczny, welurowe paletki i piłeczka),
strefę
drugą wyposażono w pomoce dydaktyczne rozwijające potrzeby
edukacyjne dzieci i usprawniające ich umiejętności w zakresie małej
motoryki, umożliwiające również relaks i rozwijanie indywidualnych
zainteresowań:
-
układanki mające na celu kształtowanie spostrzegawczości i
precyzji ruchu, umożliwiające tworzenie historyjek tematycznych oraz
służące kształtowaniu umiejętności tworzenia wypowiedzi zdaniowych
(dopasuj zmysły, obrazy – co się zadziało, mój dzień w szkole),
-
materiały do integracji zmysłowej i stymulacji wielozmysłowej,
służące kształtowaniu wyobraźni oraz wspomaganiu rozwoju
spostrzegawczości i koordynacji wzrokowo-ruchowej (piaskownica,
akcesoria do piaskownicy dydaktycznej, dotykowiec),
-
gry planszowe służące rozwijaniu umiejętności pracy w grupie,
umiejętności komunikacyjnych oraz społecznych, uczące zasad dobrego
współzawodnictwa oraz samodzielności (obrazy - co się zadziało, gra
min, tik tak gra, dźwięki - rozpoznawanie emocji, piłeczki z buźkami,
mówiące spinacze),
-
zabawki dydaktyczne – umożliwiające zabawy tematyczne -
kształtujące umiejętność zachowania się w określonych sytuacjach
społecznych oraz służące do usprawniania zdolności komunikacyjnych i
współdziałania w grupie (straganik ze skrzyneczkami, kącik kuchenny,
pralka, zestaw jedzenia, mięso i frytki, pieczywo, sery wiejskie,
jajka w wytłoczce, akcesoria do pieczenia ciast, duży zestaw
obiadowy, waga Junior, wywrotka na budowie, śpiewająca farma,
gadająca kierownica, gruszki małe - siedziska),
-
pomoce rozwijające motoryką małą i koordynację wzrokowo - ruchową
(tabliczki ze szlaczkami, stemple - alfabet),
-
pomoce rozwijające zainteresowania muzyczne oraz służące jako system
motywacyjny dla dzieci autystycznych. (zestaw instrumentów dużych w
walizce, muzyczne odkrycie – radyjko, gadająca kierownica,
śpiewająca farma),
-
kącik relaksacyjny (gruszki małe - siedziska, wałek sensoryczny,
muzyczne odkrycie – radyjko).
Zakupione
pomoce dydaktyczne w znacznym stopniu uatrakcyjniły zajęcia dzieciom
z trudnościami komunikacyjnymi, wzbogaciły warsztat pracy nauczycieli
jak i wpłynęły pozytywnie na estetykę sal lekcyjnych.
|